Budowa i zasada działania filtra DPF/FAP



Budowa i zasada działania filtra DPF/FAP


Filtr cząstek stałych składa się z korpusu ceramicznego (węglik krzemu) o strukturze makro komórkowej znajdującego się w metalowej obudowie. Korpus ten jest podzielony na bardzo dużą liczbę równolegle przebiegających kanalików, które są zamknięte na przemian. Tworzą one kanały wlotowe i wylotowe, które oddzielone są od siebie ścianami filtra.

                                                           Przekrój filtra DPF

Sadza, wydobywająca się z silnika sukcesywnie osadza się na ścianach filtra i zatyka go. W celu jej usunięcia, niezbędna jest regeneracja filtra, polegająca na jej wypaleniu. Minimalna temperatura spalin, konieczna do uzyskania w celu wypalenia filtra cząstek stałych to ok. 550°C. Warunek ten jest trudny do spełnienia, gdyż przykładowo podczas jazdy miejskiej, temperatura spalin wynosi ok. 150°C. W celu uaktywnienia procesu regeneracji filtra, stosowane są pewne zabiegi, polegające na obniżeniu temperatury koniecznej  do efektywnego wypalenia - dozowanie dodatku do paliwa w postaci tlenku ceru (występuje w systemie z "mokrym" filtrem) oraz sztucznym podniesieniu temperatury spalin, poprzez dodatkowy dotrysk paliwa.


 


Wszelkie prawa zastrzeżone

wstecz

Dane kontaktowe

Serwis B&B
02-739 Warszawa
Ul. Wałbrzyska 2 (wjazd od ul. Dominikańskiej)
tel. 22 852 05 42

e-mail: serwis@bodych.pl
www.bodych.pl

Godziny otwarcia:
w dniach 03.07-03.09.2017 czynne
pon-pt 8.00-17.00
sob 8.00-14.00



Zamknij x
W ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, dzięki czemu dostosowuje się ona do Państwa indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce cookies.