Zastosowanie oraz rodzaje filtrów cząstek stałych



Zastosowanie oraz rodzaje filtrów cząstek stałych


W celu spełnienia restrykcyjnych wymagań, zapisanych w normie Euro 5 (wprowadzonej w 2009 roku), producenci pojazdów musieli podjąć szereg działań, w tym wprowadzić dodatkowy element zmniejszający emisję cząstek stałych, występujący w układzie wydechowym. Tym elementem jest filtr cząstek stałych.


Rozróżniamy dwa rodzaje filtrów cząstek stałych:

  • filtr cząstek stałych do silników wysokoprężnych z dodatkiem do paliwa (tzw. filtr mokry)

  • filtr cząstek stałych bez dodatków (tzw. filtr suchy)

Obydwa rodzaje filtrów mają zbliżoną budowę oraz zasadę działania, z tą różnicą, iż filtr mokry wymaga stosowania specjalnego dodatku do paliwa, obniżającego temperaturę spalania sadzy w filtrze.


 

Piotr Dulęba
Wszelkie prawa zastrzeżone

wstecz

Dane kontaktowe

Serwis B&B
02-739 Warszawa
Ul. Wałbrzyska 2 (wjazd od ul. Dominikańskiej)
tel. 22 852 05 42

e-mail: serwis@bodych.pl
www.bodych.pl

Godziny otwarcia:
w dniach 03.07-03.09.2017 czynne
pon-pt 8.00-17.00
sob 8.00-14.00



Zamknij x
W ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, dzięki czemu dostosowuje się ona do Państwa indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce cookies.